Internship

    Heyyyy whats up ges?? Hehe okay back to my previous entry pasal internship. Haritu aku ada cerita pasal intern kan tapi pendek je cerita nya. Okay kalini aku nk cerita bebetul pasal tempat intern aku. So currently aku tengah buat internship kat satu property company which is Rahim & Co located in Kuantan branch. So far aku kat sini dah nak masuk three weeks and everything went well and enjoyed. 

KENAPA PILIH RAHIM & CO?

    Okay first of all kenapa aku nk cerita pasal tempat intern aku ni kt sini sebab,,, aku banyaaak cari maklumat and info company ni kt Kuantan before aku start internship kt sini tapi takde satu pun aku jumpa. So aku ingt nak memudahkan junior2 aku untuk cari info in future  so boleh lah refer website aku. Boleh lah kan org ckp sedikit sebanyak baca and observe apa yg ada based on experiences aku.. Okay back to topic, kenapa aku pilih Rahim & Co, Kuantan as placement internship? 
    
i. Rahim & Co is one of well established property company in Malaysia

ii. Dekat dgn rumah
    - Okay paling best sebab company ni dekat sangaaaat dengan rumah aku which in Kuantan. Menda ni aku rasa akan jadi factor kepada kebanyakkan student kan? Baik ngaku hahaha. For me best sebab dekat dgn rumah bukan sebab dapat duduk dekat dgn family je but, jarak tempat kerja tu tak terlalu jauh dgn rumah. Actually at the first place aku dh plan nk intern jauh2. Biasalah jiwa org muda kan nk enjoy, nk bebas, nk have fun.. Tapi bila fikir2 balik nanti2 kerja betul2 mungkin aku akan jauh dah dari family especially my mom kan.... So aku fikir nak gunakan masa intern ni untuk duduk dekat dgn mak aku. Aku tgh tunggu elaun ni nak bawak mak aku p makan2. Aku dh janji dgn diri aku nak jaga mama and adik adik since aku kakak sulung ( anak no. 2 hihi)

iii. Lower traffic congestion
    Okayyy, jammed ni satu menda yang paling membosankan and stressful kalau nak hadap hari-hari kan? So ni pun salah satu faktor why aku pilih intern kt Kuantan than kat KL. Plusss, aku target semester ni mesti aku  dekan... sambung nanti nk gerak pergi inspection hahahahahaa supervisor dh cpanggil ok bye!!!

Comments

Popular Posts