DMIJESS

Hi and Assalmualaikum !!! So kalini aku nak post pasal Dmijess. Haaa, dmijess ni lah yang aku cakap kawan baru tuu. Okay. Dmijess ni ada 7 orang semua. Semuua dah couple kecuali seorang lagi. And he's boy :) Group ni baru je ditubuhkan tahun ni dan dah hampir 3 bulan pun kitorang stay lagi and we really really hope it will remain continuous. Hmm, Okay, bila kitorang meet, kitorang suka main game. Contohya game True & Dare and game Killer. Haa kalau jumpa mestiii photoshoot. Si Shaiera yang bawak cameranya. Kitorang nak bergambar memang pakai camera dia je lah haha.  Nama DMIJESS pulak dibentuk mengikut nama depan setiap orang and disebelahi dengan nama pasangan masing2. Okay, so now aku nak kenalkan kat bloggers2 sekalian tentang ahli Dmijess ni sorang2 mengikut turutan nama group ni. Haaaa hahaha.


 Didik a.k.a Jafni

Okay, yang ini soulmate aku, cinta hati aku, sweetheart aku, darling aku and InsyaAllah my future husband. ( amin amin amin ! ) Pasal dia ni aku dah cerita kan kat blog sebelum ni. Haa macam yang korang baca lah dia ni baik, matang, comel, handsome, tak ego and semua yang baik2 ada lah kat dia ni. Cuma dia ni mat perasan sikit suka sangat cakap dia macam Leonardo Dicaprio lah, Bruno Mars lah Justin Timberlake and bla bla bla hahaha. Em, pastu dia, romantik tu ada lah sikit. Em, dia pandai main guitar, pandai nyanyi, suara dia best ! Haa, suara jejaka Dmijess ni semua best best lah haa. Meletopz. Citarasa makanan dia pula sama macam aku. Hmm, sebenarnya semua yang dia suka aku pun suka lah. Cuma apa yang aku suka je dia tak suka contohnya sambal belacan. Fav tuuuuu :(((( Haha okay. Then, dia suka western food, suka photoshoot, suka selfie, suka sukan extreme, suka warna sama macam aku, suka english landskap and semua la. Apa yang aku suka insyaallah dia suka haha. Bahagia dapat pasangan yang sama kepala ni. Hmmm okay next !



Maria

Emmmmmmmmmmmm . Maria ni aku. Hm, okay. Aku pulak er... Hm comel tu, boleh lah... Aku suka membaca,(Jaf x suka sbb dia pemalas) macam  baca novel, buku2 Ilmiah pasal dajjal semua, suka terperap dalam rumah sorang2 dalam gelap pun haa, suka instrument music macam  piano, acoustic guitar, ukelele and violin. Memang suka pasang music mcm ni kat speaker dalam rumah time duduk sorang2. Time ni lah aku tutup semua lampu. Baru feeling sikit. Pastu music moonlight sonata aku suka dengar jugak time sedih2. Mak aku cakap music ni mcm berhantu haha. Aku pun kadang2 takut jugak bila dengar sorang. Pastu aku suka pergi holiday, selfie, photoshoot, makan, tido, And aku tak suka kari ! Aku selalu masak makanan sendiri kalau mama masak kari. Sekarang ni mama kurang lah masak kari sebab aku tak kasi. Aku suka layan movie kat rumah, kalau kat wayang tak, sebab bazirkan masa je haha. And then, aku suka duduk and cara diri sendiri je kalau kat rumah. Macam sekrang lah, berstory kat blog, baca novel dalam bilik, lukis, karoke sorang, selfie, lepak atas pondok, (pondok aku sebelah atap rumah sebab tu syok sikit lepak. Hmm pastu apa eh. Banyk lah


Iman

Iman ni kekasih kepada Jue. Haaa, iman ni aku rasa lah kan, tak gila2 sangat kepala dia macam 3 orang lelaki tu. Dia ni dengan jue sama je, baik je budaknya. Haha aku ingat lagi masa first time main true or dare. Soalan baik2 je dia dua ni kasi. Kitorang ni pulak entah hape hape. Haha tapi tak best jugakla kalau semua baik kan kena la ada beberapa orang jugak otak cam setan baru seronok. Hmm dia ni high class jugakler. Kalau nak makan tu smpai pergi luar negara hah, sekarang tengah ada kat Japan. Aku tanya buat apa dia ckp nak jalan2 cari makan. Hmmm ok. Dia ni pun kacak, serious orangnya, baik, open minded and matang. Masalah pun selesaikan sama2. Dmijess ni macam adik beradik je rasa semua masalah kita share jeeee. Haha. And iman ada nama kitorang kasi. Nama dia iman aka Anaconda don't. Dia dapat nama ni pun sebab ada orang tangkap gambar hump dia yang sexy tu. Hmm mesti dia tengah tarik muka skrg ni. Sorry ye imannnn jangan marah. Apa2 settle kat wechat ya. Hahaha

Jue

Hah jue ! Hmm aku rasa dia ni seorang yang agak sensitif jugak lah. Kot.... Dia dah 4 tahun kawan dengan aku cuma tahun ni je mula rapat. Kitorang sama sekolah, sama kelas. Haha. Okay jue pulak dia memang overly love Taylor Swift. Kalau boleh semua menda berkenaan dgn TS pun dia nak. Dia punya salah satu impian, nak jumpa TS. Menjerit gamoknye kalau dapat jumpa TS depan2. Haritu siap bawak dalam mimpi lagi haaa. Yelah dia ni muka cantik cam TS jugak. Mata dia, bulu kening dia, haihh menggoda Iman Arif betul. Yedak man ?? Hahaha. Lepastu dia ni takut lipas mcm aku dgn Ra jugak. Dia seorang yang tak pentingkan diri, contohnya macam iman hntar makanan kat jue, jue mesti share dengan satu familly dia tak kira lah menda tu sikit ke banyak. Jue ni adik yang rajin sebab aku dapat detected pun pasal dia selalu bising kakak dia tak buat kerja rumah asyik tunggu dia je. (hm same goes to me yg slalu menyuruh adik. Haha) Dia dengan Ra baik sangat dengan aku sebab tu aku sayang dorang ni haaaa. Tapi yalah. Kalau rumah aku dekat dengan dia dorang ni, aku mesti laaagiiiiii sayang sebab dapat jumpa selalu hahahaha. K kidding.

Solehhin a.k.a Ein

Dulu aku ingat nak panggil nama dia macam ni Eiynn, alah rupanya ada " ' " macam ni sikit bunyinya. E'In hah camtu ! Haha okay lepasni tak silap dah. Hmm dia ni dari apa yang aku rasa lah, seorang anak yang manja mungkin sebab dia je anak lelaki tunggal dalam family. Dia ni baik, pemurah, sebab haritu dia belanja kitorang makan haha pastu seorang yang setiakawan, handsome, and... agak pelik. Dia ni jugak la yang aku cakap single. Bila tanya bila nak cari gf dia cakap not ready lah apalah. Mungkin nak sambung belajar lagi kot. Sekarang dia tgh belajar kat Egypt sekali dengan Jaf and Serak. Yelah cita2 dia ni tinggi. Nak jadi pilot. Pastu nak bawak Dmijess terbang dengan dia haha. Haa yang peliknya, dia ni dahlah handsome, jugak, tapi taknak cari awek. Hmm rugi muka2 handsome time ni lah mudah nak dapat awek. Haha. Pastu dia ni suka bising sebab tu kitorang panggil dia nyet sometimes sbb dia bising mcm monyet and comel cute semua pun macam nyet jugak. But seriously aky cakap, dia lah penyeri hidup Dmijess. Aku rasa tanpa dia, mesti dmijess sunyi sikit. Sebab dia dgn Shr, yang paling rajin tanya khabar, say hi semua kat group wc walaupun kkdang no respond. And dia ni tak berkira pun dengan kitorang. Memang best kawan dengan dia. Nak mintak tolong semua senang lah. Aku selalu pinjam iphone dia mintak nak selfie dgn jaf hahaha kadang2 aku suruh dia tangkap random photo aku dgn jaf, dia okay je. Haihh memang baik lah dia ni hentah nak describe macam mana lagi dah. Pasal dia je aku banyak sikit cerita sebab nak promote senarnya. Hehe


Shaiera

Okay Shr aka Ra. Dia ni cantik, baik, setiakawan, takut lipas, manja, and banyaklah menda baik2 kat dia ni. Dia pun macam Ein, senang nak mintak tolong. Apa2 je inform je kat dia. Kalau dia boleh tolong, dia tolong. Pastu dia tak berkira pun macam nak pakai camera dia untuk photoshoot kepe sampai beratus2 gambar pun takpe, dia lagi suka. Hahaha Yang ni aku bukan nak promote yang ni awek orang haa. Ra ni dia macam matang jugak pemikiran dia pastu suka nak tolong kawan2. Haa macam aku dgn dia, walaupun kitorang baru kenal, tapi aku dah mula percayakan dia and suka sikap dia ni. Dari sikap dia ni memang senang nak buat kawan. Walaupun kitorang baru je kenal beberapa bulan, hmm aku rasa aku dah mula sayangkan dia and jue macam bestfriend aku yang sebelum sebelum ni.. Aku harap sangat tak ada persalahfahaman antara kita tiga. Hihi

Asraf aka Serak

Nama dia Asraf tapi ramai panggil dia serak. Hah dia ni lah ketua kepala gilanya. Apa tak gila bila bawa kereta macam nak clubbing dah dalam tu aku nengok. Scary jugak la bila naik dengan dia ni. Joget sana joget sini. Hahahaha adohh. Dia ni pulak,,, romantik jugak macam iman. Hahaha sayang aku si Jaf pun romantik. Laaagii romantik. Haha . Hah dia ni romantik sebab, bila Ra mention je nak makan apa, terus dia hantar. Pastu diorang punya gambar, haish melekit habis sampai semut pun takleh nak berganjak ke tempat lain sebab terlalu melekit kan... Pastu dia ni handsome, setia, tinggi, macho and boyfriend kepada shr. Em hihi Hm, dia ni abang kepada Jaf. Dia lah tukang ambik hantar aku kat rumah. Haih kalau tak ada dia ni, memang tak dapat lah aku nak jumpa Dmijess. Terima kasih banyak lar  kat abang ipor. Hihihi


Okay sooo ni je lah sedikit bio pasal Dmijess. Sekarang dah pukul 2 pagi and aku dah penat dah fikir and menaip. Tapi apa apapun, aku memang sayang Dmijess. First time dalam hidup dapat kawan yang ada bila memerlukan and yang selalu happy sama2. Oh, dengar cerita ada salah sorang dari group ni nak cuci gambar buat album en. Hihi Okay harap ada lah satu album untuk Dmijess. And aku harap, persahabatan kita akan kekal sampaiiii akhir hayat. Okay ? And moga2 persahabatan kita diberkati Allah. Harap tak ada masalah yang berlaku antara kita and kalau ada pun, biarlah kita selesaikan masalah tu dengan cara berbincang. Assalamualaikum :D

Comments

Popular Posts