Heart.

Assalamualaikum... Blog kalini aku just nak cerita pendek je. Nak kongsi sedikit luahan hati. Aku ada kenal dengan sorang lelaki ni, and his name is Jafni. Aku kasi nama pendek jelah eh. Aku panggil dia jaf and sometimes Didik.  Dia tua setahun dari aku and now tengah study kat Egypt. Kitorang dah kenal hampir 3 bulan.

Dulu memang aku sukeeeeee sangat kat dia. Sampai jatuh cinta. Bukan nak cakap skrg dah tak cinta or apa, aku cintaaaaaa, memang cinta, cuma sekarang aku banyak  fikir pasal lain je. Sekarang ni bila dah couple dengan dia, aku rasa macam, hmmmm. Kadang2 boring, kadang2 tak suka, kadang2 suka, kdang2 tak puas apa yg aku dah dpt ni and kadang2 rasa macam "hmm tak apalah ya... Semua orang tak perfect. Semua ada kekurangan masing2." So hubungan yang nak terputus tu jadi tak putus bila difikir2 balik.

Jaf ni lelaki yang baik. Sangat baik.. Sifat dalaman dia kinda perfect to me. Dia sabar, Tak berkasar, tak ego. caring, polite, rapat dgn family, pandai mengaji, boleh cakap arab, anak yg baik and semua lah. Cuma ada yg aku rasa tak puas lagi and let me keep it by myelf jelah tak perlu nk bgtahu hahahahah hmmm.

Bila ada perasaan lain dalam diri aku macam hasut aku tinggalkan dia, aku rasa macam, ahh tak tahhu nak buat apa. Fikiran aku cakap, "takpe, hidup kau panjang lagi. Kau akan jumpa dan kenal banyak orang lagi. Takkan nak sia2kan waktu remaja kau dgn berikat dgn dia je, Rugiiiiiii " Tapi bila aku fikir balik, "eh apa fikiran aku melalut ni.. Tak baik buat orang macam tu." Sebab aku pun sayangkan dia. Like what i've said lah.. Dia tu baik. Sikap dia, perangai dia, pemikiran dia, semua terbaik and mmg susah nak jumpa lelaki mcm tu skrg ni. So, rugilah kalau aku lepaskan lelaki sebaik dia tu. Payah nak jumpa haha cuma dia tak berapa nak romantik lah and kurang memahami keinginan aku. Haha k lupakan

So, kesimpulan bg diri aku, tak apalah. Biar aku kekalkan je hubungan dgn dia skrg ni. Benda luaran tu kita boleh ubah. Yang penting hati & sikap tu memerlukan jangka masa yang amat lama untuk ubah semua tu. Kan ? So bertindak lah secara rasional ya. Assalamualaikum

Comments

Popular Posts