Sayang Jafni.

 Harini aku gaduh dengan jaf.. Haih i can't imagine if I were in his place. Serious... Betapa penyabarnya dia dengan aku. Betapa kuatnya dalaman dia. Kitorang gaduh sebab i told him clearly that my feelings had gone down. Aku ckp "kita kawan je okay ? Lagipun umur saya masih panjang nak kenal ramai orang.." Time tu dia otw nak pergi class. I heard his voice macam, sebak tau ?? Lepastu dia bercakap dengan aku macam nak lepas semua kemarahan dia selama ni. Tapi dia tahankan je.

Memang salah aku. Memang tak baik aku buat dia macam tu. You know why i said dia penyabar ? Sebab selama ni aku uji dia banyak menda. Aku sent  kat dia gambar aku dengan kawan lelaki tengah holiday, time tu tgh makan duduk sebelah2. Aku cakap kasar dengan dia, Aku tak layan dia sometimes, aku buat mcm tak hargai dia. Tapi dia ? Tetap sabar. Dia takdanya nk merajuk ke apa. Tapi yang aku tahu, memang perit nak tahan perasaan, ego dan kemarahan semata2 taknak hilang orang yang dia sayang. Memang aku tabik laa dengan dia.

Haih kadang2 sedih dengan sikap aku ni. Apalah yang tak kena sampai tak reti nak hargai orang. Padahal Jaf ni lelaki yang baik pernah aku kenal. Dia ni, Kuat sangat keinginan nak ikut macam arwah abah dia.
Tak, bukan nak tunjuk aku kejam ke apa. Just nak cakap Jaf memang seorang yang sangat penyabar. Aku dah try mcm2 dah nak buat dia patah semangat ( nak uji je kalau pass boleh buat suami. Hehe). Ni bukan macam cerita cinta monyet versi dakdak sekolah ke apa eh. Jangan nak kutuk. Haha So, disebabkan sikap dia yang baik, penyanyang, sopan, sabar, matang, buatkan aku lagi nak bersama dengan dia sampailah ke pelamin nanti and untuk selamanya. And aku yakin, Dia boleh bimbing and jaga aku dengan baik suatu hari nanti. InsyaAllah.... :)

Bukan nak berangan ke apa ke kan, aku cuma mintak menda ni berlaku. Bukannya tak pernah ada orang bercinta dari sekolah pastu lastly kahwin. Ada apa kan. Aku pun harap dapat jadi macam tu. Sebab seriously cakap, Jaf, is very limited edition person. So bila dah dapat yang baik2 ni, kenalah jaga betul2. Sebab dia pun bukan jenis berkawan dengan budak2 liar. Tak berkawan dengan banyak perempuan. Perfect lah bagi aku dia ni. Cuma, kalau dia rajin & pandai make up sikit luaran dia mesti lagi double triple perfect. Macam bina badan ke apa en. Hihi

Lastly aku text dia cakap aku minta maaf. Aku happy sangat sebab aku tak bercinta dgn lelaki yang salah. Dia minta aku buat keputusan yang tetap kalini and tolong cinta dia dgn ikhlas. Aku cakap iya and blablabla lepastu dia maafkan aku. Entah berapa kali dah dia maafkan aku ni. Kesian dia belajar kat sana emosi jadi tak stabil sebab aku. Hmm So, aku buat keputusan , let us continue this relationship. Lagipun aku sayang dia ape. Hmm thats all lah. Assalamualaikum...

Comments

Popular Posts