Rindu kau Nik Sipa.

Hi Nik sipa. Hahaha ingat tak aku selalu panggil kau mcm tu ??! Hhahaha. Weh, aku rindu kau laaa. Rindu sangat kat "kawan baik" aku ni.. Hm tak tahu lah kau still nak anggap aku kawan baik kau lagi ke tak kan. Kot2 kau marah lagi ke pasal aku tangkap gambar dengan kawan baru aku tu.. Hehe Actually rindu kau tu, erm... Tak sangat lah. Yang aku rindu lebih nya kat kenangan kita and rindu nak buat semua tu lagi. Haha hmmmm Okay.
Maybe kau ada lupa jugak kot kan. So, biar aku cerita kat sini yang mana2 aku ingat. Kalau nak story pakai mulut takut ada yang tak terluah pulak sebab lupa lagipun kau ni kekadang suka pangkah ayat aku. Nyampah Hm, meh aku nak trowback sikit cerita kita dari mula2 kenal sampai sekarang.

Form 1

Kau ingat tak hari first day kita sekolah. Kita dapat satu kelas kan ? Time tu kita bukan berdua, bertiga weh sekali dengan Sarah ! Haha siap promised lagi nak bestfriend sampai bebila. Time buat deal tu pulak kat atas tangga. Haha biasalah time tu budak, tak matang haa. Baru kenal sehari dah janji bagai. Haihh...
Cerita pasal form 1 tu aku tak berapa ingat sangat dah sebab time tu otak tak kuat lagi  nak simpan data bebanyak haha. Tapi yang aku ingat, time form 1 tu memang kita rajin pergi solat zohor kat surau. Haha apak ah rajinnya tiap2 hari bawa kain sembahyang datang sekolah haha.
Lepastu, makin hari makin lama, kita dah tak berapa rapat dgn sarah sebab kau tak brapa suka dia hahahahaha. Lagi2 bila naik form 2, kita dah tak sama kelas dengan dia. Kita pun teruskanllah hidup berkawan berdua je. Hahaha.
Pastu ingat tak lagu yang aku buat lagu untuk izzul tu ?? Haha kelakar la weh. Kau ingat lagi mcm mana nak nyanyi lagu tu ?? haha aku lupa dah wehhh. Lepas nyanyi sama2 lagu tu kita mesti gelak. Pastu bila aku putus dgn izzul, aku tak kasi kau sebut nama dia. Aku suruh kau panggil dia "orang gila" haha

Form 2

Okay time form 2 ni aku boleh gelar tahun kejatuhan kita. Hahaha banyak masalah kita buat. Sampai result kita jatuh wei. Apa cerita ??? Kau ingat tak cikgu Itik tu, apa eh nama dia ? Selalu guna nama itiik tu je sampai nama dia pun aku lupa dah haa. Kita gelar dia itik sebab dia pendek plus suka bebel. Kan ? Haha k dia ajar kita subjek Sejarah. Bile time sejarah je kita dua kena belajar atas lantai sambil gesel jari and kuis2 buku pastu buat lawak bodoh kat bawah pastu buat gelak2 sebab kita je yang tak siap and tak hantar2 lagi kerja folio sejarah dia tu. Hahahaha lagi satu, kita punya nakal sampai muka kita pun dia jeling weh pasal kita selalu masuk sekolah lambat. Yelah time tu dia cikgu disiplin kan. Kena jadi guard kat pintu pagar. Kita pulak time tu sekolah petang. Asek muka kita je dia nampak. Alasan ? Pergi makan !

Disebabkan dia jugaklah buku disiplin pertama kita dibukak. Sebab apa ? Sebab selalu masuk sekolah lambat. Dia heret kita naik pejabat bukak buku disiplin dengan charged RM1.00. Haihh marah betul time tu. Sejak dari tu kita start gossip pasal dia and selalu  buat dia marah sampai anti gila kat dia. Haha

Dah sejak kena bukak buku ni, kita jadi 'redho' jelah. Masalah disiplin tetap diteruskan. Ingat tak kita lepak kat kopitam lepak dgn ehem. Haha time tu la kau fall in love dgn putra and sebab dia jugak kita gaduh. Kita gaduh sebab dia nak aku and kau jealous. Sebab time tu kau sayang sangat kat dia. Then kita pun buat plan kenakan kan putra balik sebab dia sakitkan hati kau but at last, kau jugak yang sakit. Hmmm. Sorry sangat pasal tu and harap kau dah lupa eh..

Hm masa form 2 ni jugaklah kita rajin pergi secret recipe. Kau teman aku makan kat sana boleh dikira selalu jugaklah sebelum masuk sekolah. Disebabkan aku punya cerewat nak makan situ, kau pulak kena sekali denda masuk lewat. Pastu ingat tak ada satu hari tu aku ajak kau  teman aku makan kat secret recipe and time tu berapa minit lagi loceng sekolah nak bunyi. Kita punya scary dengan cikgu itik tu sampai aku bungkus je makanan kat secret recipe pastu bila bukak time rehat aku tak puas  hati sebab ayam dia kecik je haha.

Haaa, kau ingat lagi tak abang canteen yang kau suruh aku usha number phone tu ?? Hahaha beriya kita usha dia tiap2  hari masuk kelas lewat sbbnak tengok dia mop lantai last2 masa last day sekolah tu dia bawak tunang dia datang sekolah ah kecewa jap kite hahaha. Muka dia leh tahan handsome tapi tunang dia, aduhhh...

Okay lupalah pasal abang tu. Dah kawin gamoknye haha. Kita doakan dia bahagia ye. Haaa, ingat tak time aku ambik papadom dalam pinggan nasi minyak kau dulu ? Pastu terus kau sound aku, " weh aku nak cakap ni tapi kau jgn marah". "apa dia ? " "aku tak suka orang ambik makanan aku" Aku sentap weh lepas dari tu aku dah jarang ambik makanan kau sebelum kau hulur dulu hahaha jahat eh ka. Hadoh

Haih dalam form 2 ni laa aku rasa paling banyak kenangan. Semuanya kat form 2 je. Haa time makan pizza kat canteen yang aku bungkus bawak dtg sekolah. Satu bungkusan untuk kau satu lagi untuk aku and satu lagi kita share. Time tu aku tgh gaduh dgn geng izzati pastu kau pulak tgh duduk satu meja dgn dorang. Aku keluar pizza je kau terus seret kerusi dtg kat sbelah aku pastu kita makan pizza tepi dorang hahaha

Pastu ingat tak hari koperasi ???  Time tu aku pakai baju St. John kau pakai baju band. Kita rakam video bodoh round satu sekolah pastu rakam & zoom in makanan kat setiap booth pastu komen macam2 kat dalam video tu termasuk marshmallow cikgu Azalea. Hahaha kau rakam video aku tengah jalan sambil loncat2, jerit2, cakap sorang, gelak sorang dari belakang pastu kita penat kita pergi kat longkang tepi class form 4 main phone senyap2. Hahaha takleh go la wei ingat yang tu.

Hahaha ok aku dah lupa yang lain2 tapi masa form 2 lah yg paling best. Semua cikgu kenal kita. Nama pelajar yg gaduh dgn cikgu lah, rebut surat yang aku minta kau tulis nak kasi bapak aku tu lah, yang cikgu kadijah rampas nak baca pastu aku rampas balik sbb taknak dia baca pastu dia masuk bilik guru cikgu apa tah nama tu jerit nama aku. Patu aku masuk je semua cikgu duduk berkerumun nak dgr story pastu sorang2 bagi nasihat hahaha. Surat tu pulak awal2 kau koyak buang dlm tong sampah. Hm nilah kawan  baik. Hahaha

Hmm. Yang aku sayu bila ingat balik, bila kau nak manja2 dgn aku tapi acting mcm takde perasaan. Ego sangat kan ??! Haha pastu mulalah baru2 ni kau minta tangan aku nak pegang time exam last year baru ni. Kita date kat meja aku. Luah perasaan kita ni. Yang tak puas hati semua laa smpai nak gaduh haaa time tu hahaha. Hm okay aku dah lupa so kita sambung laa yang forrm 3 punya. Hihi

Hmm banyak lagi lah.. Yang aku kena panggil dengan cikgu apa tah, time tu dalam dewan kita tgh nak main badminton. Lepastu kena pergi bilik guru ada cikgu nak jumpa aku. Kau pun ikut teman aku tunggu luar bilik guru. Mana2 aku pergi mesti kau ada. Sampai semua cikgu petang tahu kita ni bestfriend. Siap tak kasi duduk sesama lagi dalam kelas. haha

Haha tapi kau kuat pau aku time ni. Masa tu aku fikir bestfriend ni macam adik kakak je haaa. Tak berkira sangat. Haha. Tapi memang best lah dulu. Aku down, kau bagi nasihat semua, bila aku bantah kau maghahhh. Tapi en kenapa bila kau down aku takleh kasi nasihat eh ? Kalau tak kau mengamuk. Ehmm, ok ok gurau hihi..

Haa time beratur pulak, bila aku atau kau masuk sekolah dulu pastu pergi kat tempat budak2 beratur sebelum masuk kelas tu, kita mesti menjerit macam pompuan gedik pastu peluk2 lah mcm seminggu je tak meet. Lepastu dahlah lewat masuk beratur, boleh pulak kita potong Q beratur kat depan sekali. Haritu yang selalu dapat beratur kat depan sekali tu si Akmal haaaaa.

Pastu part memasak dalam subjek KH dengan cikgu band tu, apa nama cikgu cina tu lupa dah. Kita selalu masak2 sama2. Kalau masak je mesti gaduh. Kau nak mee, aku nak nasi lah apa lah. Pastu time buat spaghetti tu, pastu next memasak buat burger tu pun kita ada gaduh jugak. Sebab aku punya ada cheese kot ? Lupalah haha tapi bila kita memasak mesti je nak gaduh sebab citarasa berbeza. Aku makan seafood, kau tak makan seafood. Haha sampai izzati semua kata kita ni gaduh sokmoooo hmmmm. Gaduh camana pun kita tetap sama2 lagi time tu.. Kan ?

Pastu kau ingat lagi surat and 3 kuntum ros merah, putih and pink yang aku beli untuk kau  masa kau marah kat aku tu ??? Haha aku tak ingat kita gaduh pasal apa tapi memang keesokkan harinya aku pergi kedai bunga beli ros sebab time tu aku fikir tu treat nak pujuk orang. Haha Pastu aku tengok  kau tak ambik pun ros tu. Kau letak bawak meja sampai waktu balik. Time semua dah keluar kelas tu aku duduk menyorok tepi pintu nak intip kau sebab ada kau je dalam kelas tu. Aku rasa kau nak tunggu semua balik kot baru kau ambik ros tu sebab aku tengok bila semua dah balik kau ambik simpan ros tu dalam beg. Tersenyum aku pastu cepat2 aku lari turun tangga balik. Haha

Kau ingat lagi sim card ? Time tu kau pakai maxis. Nombor tu pun aku yg beli tapi kau ler yang bg duit nya. Kau cakap nak pakai celcom sebab apa tah. Pastu time tu aku pakai seluar pj kat bekang seluar ada poket. Aku bawak keluar sim celcom aku bg kau. Pastu kau tanya, esok aku bayar eh ? Aku cakap takpe ah kau ambik jelah ahahha tapi dalam hati, aih nombor tu aku sayanng wehhhh haha

Hm apa lagi eh lupa laaa pastu penat nak taip dah. Okay next !

Form 3


Okay form 3 ni pulak kita jadi kureng sikit sebab aku dah tak macam dulu.. Aku macam dah sedar diri kita nak PMR. So aku just focused kat study je sampai izzati semua pelik. Hahaha. Kau pulak aku dah tak berapa nak menggila bersama dah and lagi sekali kita gaduh sebab time ni aku mula rapat dgn Alwani sebab nak belajar maths... Kita jadi tak rapat mcm dulu pun bukan sebab alwani je, tapi ada sebab lain lagi yg berkaitan dgn crush, ex and bf aku.. Hmmm. Okay taknak ulas banyak sangat aku dah letih menaip haha. Tapi form 3 mmg aku belajar je kot sampai couple2 ni aku tak main semua haha. Lagipun kita dah tak dapat duduk sama2 macam form 1 and 2 tu.

Pastu cikgu buat kelas tambahan. Aku rajin je datang. Masa kelas tambahan kita duduk sama2 kat belakang. Kau bising aku marah. Kesian kau bising sorang2. Haha sorry ya abaikan kau masa tu... Sejak start form 3 ni pun kita rajin pergi library study dgn budak2 st.thomas semua. Makan kat wisma lah balik petang lah semua laahhh. So form 3 aku asyik belajar je.. Sampai bawak buku study kat pavi dengan izzati aisyah alwani hana semua tu. Dorang menganjing hahaha . Lepastu dorang nak pergi makan kat Pondok tu aku bawak buku jugak sampai sanggup tak makan, Time tu kita tengah exam last year untuk subjek geo. Kau tahu lah kan geo aku teruk selalu failed. Tu yang struggle sikit. Tapi form 3 ni pun kita dah jadi tak rapat sangat. Kita gaduh pasal alwani. Patu pasal aku dengan Joe tu.. Hm Kau ingat tak time ambil result PMR tu ? Kita tak bertegur sangat pun macam dulu2. Dah tak ada bila jumpa je menjerit2 peluk semua. Kita just macam , " Hi, Result kau cane ? " " Ohhhh" Okay latu haha" Pastu balik. Hmmm

Form 4


Haaa, start form 4 ni aku dah rasa kita mcm strangers sikit. Ada pernah kita jadi tak rapat langsung. Rehat sekali dgn group izzati tapi bertegur sapa takde pun. Pandang pun sekilas je hah. Sedih jugak lah eh masalah tahun lepas masih terbawa2 sampai skrg... Form 4 aku rasa macam takda sangat kenangan kita. AKu pun tak tahu nak taip apa sebab tak dapat nak ingat. Yang form1,2,3 aku ingat sebab kita rapat sangat.

Kau ingat tak masa jamuan kat rumah teacher Faezah ?  Aku segan nak tegur kau sebab kita dah tak macam dulu. Tapi sebab rindu kan... Aku mencuba lah untuk tegur kau. And kau respond ! Lepas dah siap makan tu, kita semua lepak kat luar rumah cikgu sambil2 tangkap gambar diri memasing. Time tu kita tak sama2. Kau kat lain aku kat lain tapi aku nampak lah kau. Pastu aku rasa bosan terus call mak aku ambik aku awal sikit. Haha tapi yang aku sukanya, kita sempat selfie dua gambar. Hehe
Okay tu jelah cerita nya.

Hmmmm, aku rindu kau nik... Aku harap tahun depan, kita dapat jadi macam dulu lagi. Belajar sama2, dapat result SPM yang baik sama2, buang perasaan marah semua tu. Sebab tahun depan tahun terakhir kita. Walaupun sekarang aku dah ada kawan lain, dah ada group lagi nama Dmijess, Aku takkan lupakan kau yang pernah jadi kawan baik aku dulu. Aku akan ingat semua perkara yang kita pernah buat sama2 tu. Dan disebabkan semua kenangan tu, aku rasa sedih nak putuskan persahabatan kita sampai kekadang air mata aku keluar sendiri fikirkan sebab apa kita jadi strangers sampai macam ni.

Comments

Popular Posts